Vardagshjälp med klös                                                            Seriös omsorg och passning av din katt!

Hem     Om oss     Hemma/Borta     Vanliga frågor     Kostnader     Bokningsstatus     Recensioner     Kundavtal/GDPR     Kontakt

Kundavtal

 

 

 

 

Vi skriver alltid ett avtal med våra kunder oavsett uppdragets omfattning.

Innehållet i avtalet återger således vad vi tillsammans måste bli överens om, till exempel vad som gäller om er katt skadas eller blir sjuk.

En annan viktig fråga som tas upp i avtalet är vad som gäller om jag Klas eller/och Marja blir allvarligt sjuk, v g se nedan (observera att vad som här nedan sägs även kan inträffa under pågående avtalsperiod).

Det ska tilläggas att vi båda för närvarande är friska och vi har ännu inte en enda gång sedan vi började vår verksamhet 2016 behövt avboka något uppdrag på grund av sjukdom.

Vad som anges i det följande är generella riktlinjer för hur vi måste agera om vi skulle drabbas av allvarlig sjukdom. Frågan hanteras individuellt i varje kundavtal och beror av en rad faktorer, till exempel var ni bor och om det gäller hembesök eller inackordering hemma hos oss.

- Om jag Klas skulle insjukna i allvarlig sjukdom kan vi eventuellt, bland annat beroende på sjukdomens svårighetsgrad samt tidpunkt för insjuknandet, helt eller delvis tvingas avboka uppdraget.

Marja kan av praktiska skäl inte ensam genomföra vissa uppdrag, till exempel om det gäller hembesök som innebär alltför tidskrävande kommunala resor (Marja har inte körkort).

- Om Marja drabbas avgörs frågan främst av sjukdomens svårighetsgrad och om uppdraget gäller hembesök eller inackordering hemma hos oss.

- Om vi båda samtidigt drabbas av allvarlig sjukdom är det tyvärr mest sannolikt att vi måste avboka alla uppdrag.

Om vi helt eller delvis tvingas avboka uppdraget ska inga krav på ekonomisk eller annan ersättning kunna väckas av er mot oss. Sagda gäller oavsett när ni som uppdragsgivare meddelas om situationen.

 

GDPR (Dataskyddsförordningen)

De personuppgifter avseende uppdragsgivaren (vår kund) som ingår i våra kundavtal och kundfakturor är nödvändiga för att uppfylla bokföringslagens krav på bokföringsunderlag.

Vid tecknande av avtal med oss medger uppdragsgivaren som en del av avtalet att vi under högst ett års tid räknat från undertecknandet av avtalet, arkiverar de i avtalet och av uppdragsgivaren själv lämnade personuppgifterna. Samma medgivande gäller fakturan för uppdraget och den email-korrespondens som ligger till grund för avtalet. Personuppgifterna fylls i för hand i avtalet vid det s k förbesöket hemma hos uppdragsgivaren, lämnas i email eller per telefon. Arkiveringen sker både digitalt (lagring på data-media) och i pappersform (förvaring i pärm).

Om uppdragsgivaren inom ett år från den sist aktuella avtalsperioden på nytt använder våra tjänster förlängs vår rätt att arkivera personuppgifterna med ett år, annars kasseras de arkiverade uppgifterna.

Oaktat det ovannämnda tar vi bort all form av s k molnlagring av våra kunders personuppgifter. I stället lagras nu alla säkerhetskopierade kundavtal, kundfakturor och email-korrespondens på externa datamedia, vilka bara kopplas in en kort stund då en säkerhetskopiering ska genomföras.

Våra kunder kan när som helst kräva att vi omedelbart kasserar alla eller vissa av deras lämnade personuppgifter.

Hos oss har endast Klas Kallin och Marja Nikkanen tillgång till de arkiverade personuppgifterna.

Vi lämnar aldrig ut våra uppdragsgivarens personuppgifter till tredje part och vi själva skickar aldrig ut någon form av reklam till våra uppdragsgivare.

Vardagshjälp med klös • Virebergsvägen 14 • 169 30 Solna Vi innehar F-skattesedel • Momsreg. nr: SE431123069401